Reżyserzy

Natalia Fijewska-Zdanowska – (ur. 1981) reżyser i dramaturg. Jest magistrem filozofii UW. Od 2007r. prowadzi wraz z siostrami własną, autorską Niezależną Scenę Społeczną Teatr MŁYN (http://scena.fundacjamlyn.pl/), działającą w ramach Fundacji Artystycznej MŁYN.

Realizuje spektakle autorskie: monodram Głuchoniemoc (2004) (dwanaście nagród na konkursach i festiwalach teatralnych w całej Polsce, obecnie w repertuarze Teatru MŁYN), Różowa skarpetka (2006) – w Teatrze Stara Prochownia w Warszawie w ramach Sceny OFF Teatru Konsekwentnego, De-naturat (2007) – w Teatrze Wytwórnia w Warszawie, obecnie w repertuarze Teatru MŁYN, Siostry w ramach projektu Teatru na Woli „Wola w Offsecie”, Piąta rano (2009) oraz Gabinet (2010) w ramach Teatru MŁYN na Scenie Staromiejskiej SCEK w Warszawie. W 2008 roku jej sztuka Różowa skarpetka została zrealizowana przez Teatr Polskiego Radia w reżyserii Julii Wernio.

Jest organizatorem i szefem artystycznym Ogólnopolskiego Przeglądu Teatrów Niesfornych Galimatias. Pracowała jako dziennikarz i krytyk teatralny. Współpracowała z takimi instytucjami jak Stowarzyszenie Studio Teatralne Koło, Stowarzyszenie Teatru Konsekwentnego, Teatr Stara Prochownia Stołecznego Centrum Edukacji Kulturalnej, Teatr Ochoty, Teatr Wytwórnia i Teatr na Woli w Warszawie. W 2007 roku otrzymała Stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w dziedzinie Teatru.

Joanna Grabowiecka – (ur. 1977) studentka piątego roku  na Wydziale Reżyserii Akademii Teatralnej im. A. Zelwerowicza w Warszawie. Absolwentka Arts du spectacle na Université Paris VIII (2005) oraz teatrologii na Uniwersytecie Jagiellońskim (2005). Ukończyła roczne studium projektowania scenografii i dekoracji teatralnej pod kierunkiem Daniela Louradour (l’A.D.A.C., Paryż, 2002/2003). W r. 2004 odbyła staże w paryskim Théâtre de la Ville oraz w Comédie Française. W l. 2006-2008 uczestniczyła – jako pierwsza polska stażystka – w międzynardowych warsztatach dramaturgicznych Université d’été européenne – la mousson d’été (Pont-à-Mousson, Francja). Uczestniczka warsztatów teatralnych oraz tanecznych m.in. pod kierunkiem Janusza Subicza i Nazareth Panadero z Tanztheater Pina Bausch (Niemcy) oraz Eduardo Gilio z Teatro Accion (Argentyna). Od 2009 roku należy do zespołu Teatro Accion International Group. Jej spektakle były prezentowane na festiwalach w Polsce, we Francji, w Niemczech oraz w Serbii.  Stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego za osiągnięcia naukowe za rok 2008/2009. Reżyserowany przez nią spektakl – „Postać. Spowiedź artysty. Autoportret Francisa Bacona” wg Pierre’a Charrasa – zdobył II nagrodę „za walory teatralne” na IX Festiwalu Sztuki Teatralnej w Rybniku (2007).

Igor Gorzkowski – (ur. 1971) reżyser, dramaturg, pedagog. Absolwent wydziału pedagogiki UW oraz Wydziału Wiedzy o Teatrze Akademii Teatralnej w Warszawie. Był asystentem Zbigniewa Zapasiewicza w AT, odbył staż reżyserski w Teatrze Narodowym, u Jerzego Grzegorzewskiego. Prowadzi warsztaty teatralne z uczniami, studentami, nauczycielami.
Współtwórca Studia Teatralnego Koło (1997), niezależnego teatru, w którym zrealizował większość swoich przedstawień: inspirowane dramatami Czechowa „Wynajmę pokój” i „Rosyjski Dramat” (Grand Prix festiwalu Zdarzenia Tczew-Europa 2000), „Strona zakwitających dziewcząt” wg Prousta (2000), plenerową „Miłość do trzech pomarańczy” wg Gozziego (nagroda na Ogólnopolskim Konkursie Teatrów Ogródkowych), współczesne realizacje osadzone w realiach metropolii warszawskiej: „Absolutnie Off Show” (2003), „Taksówka” (2005), sceniczną adaptację komiksu Gaimana „Sandman” (2006). Sam pisze scenariusze swoich spektakli. Jako pierwszy w Polsce skojarzył dynamicznie rozwijającą się kulturę klubową z działaniami teatralnymi (spektakle grane w Galerii Pruderia. Wraz ze swoim zespołem wypracował autorską metodę pracy, w której podstawową techniką jest improwizacja. Jego teatr ma formę kameralną, zakładającą niemal intymny kontakt między aktorem a widzem. Jest to teatr oszczędny, oczyszczony z inscenizacyjnych fajerwerków, gdzie ręka reżysera jest niemal niewidoczna.

Reda Paweł Haddad – (ur. 1980 w Warszawie) absolwent Wiedzy o Teatrze i Wydziału Reżyserii Dramatu Akademii Teatralnej im. Aleksandra Zelwerowicza, muzyk i kulturysta – wojownik sztuk performatywnych. Zawsze uważał, że teatr warto robić tylko na swoich warunkach. Dlatego woli powoli stawiać kroki na schodach wieży narracji.

Zrealizował m.in.:
* Mahomet albo Fanatyzm – Prorok – prapremierowe przedstawienie sztuki Voltaire`a w Instytucie Teatralnym w Warszawie, było nie tylko sprawdzianem aktualności nieznanej sztuki i inauguracji sali teatralnej IT, ale przede wszystkim niepokojąco aktualną wypowiedzią o roli każdego Zbawiciela.
* Życie jest snem, Calderon de la Barca – najlepsza w historii świata sztuka teatralna, zrealizowana w nasączonej pijarskim duchem przestrzeni Teatru Collegium Nobillium i konsekwentna obsada aktorska stworzyły alchemiczne widowisko, które, niczym szklana kula, odbija spojrzenie każdego patrzącego.
* I Love War! – scenariusz autorski, musical pro-wojenny, zawierający dużo miłości i zrozumienia dla idei sprawiedliwych wojen i ich niepowiązaniach z ropą naftową oraz innymi minerałami.

Reda Haddad wierzy w opowiadanie, dlatego często obejmuje opiekę nad czytaniami nowych i starych tekstów teatralnych. Uważa, że dobre czytanie często przewyższa gotowe przedstawienie.
Na mapie jego podróży najwyraźniej odznaczają się nazwiska kultury arabsko-iberyjskiej: Calderon de la Barca, José Zorilla, Federico García Lorca, Ramon Valle-Inclán, Juan Mayorga, Victoria Szpunberg, Carles Battle, José María Vieira Mendes. Współpracował z Instytutem Cervantesa, Miesięcznikiem „Dialog”, Instytutem Teatralnym, Teatrem Polskim im. Hieronima Konieczki w Bydgoszczy, Instytutem Camoes’a i Teatrem im. Stanisława Jaracza w Olsztynie. Realizuje także projekty performatywne w przestrzeni społecznej: „Pastorałkę” Leona Schillera z seniorami w Warszawie i performance piłkarski „Taca de Donna Rosa” w Lizbonie.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s

%d blogerów lubi to: